Saturday, December 4, 2021

Akhirnya impian atlet kecil  juara Olimpik  bermain di taman hiburan tertunai

Secara Rawak

BEIJING: Quan Hongchan, atlet cilik  dari China yang menggegarkan dunia di  Olimpik Tokyo 2020 beberapa hari lalu sebenarnya  sangat ingin  bermain di taman hiburan sejak sekian  lama.

Akhirnya, mimpinya kesampaian juga setelah berhasil meraih pingat emas Olimpik Tokyo 2020.

Quan akhirnya dapat  memenuhi impiananya kerana  Resort Taman Hiburan Guangzhou Chimelong memberikannya kad anggota VIP tahunan untuknya dan pasukan selam China.

Quan Hongchan mencuri perhatian dunia setelah menjadi atlet termuda China yang meraih pingat emas dalam acara olahraga lompat indah 10 meter puteri di Olimpik Tokyo 2020.

Pada usia 14 tahun, Quang dapat menyelam secara sempurna pada pusingan kedua dan keempat final, hingga hampir mencatatkan skor tertinggi.

Setelah menjadi juara Olimpik, sebuah video wawancara masa lalu Quan sebelum Olimpik Tokyo tular di Internet.

Memetik World of Buzz, video itu mengungkapkan bahawa gadis remaja itu setiap cuti hanya tinggal di rumah saja dan dia berharap suatu saat nanti dia dapat pergi ke taman hiburan.

“Saya hanya dapat berada di rumah ketika cuti  tiba, itu saja, saya tidak pernah pergi ke tempat lain untuk bermain-main,” kata Quan.

“Saya hanya ingin pergi bermain, bermain dengan mesin permainan, dan pergi ke taman hiburan,” katanya lagi seperti dipetik Kompas.

Ikuti Facebook Kami

Artikel Terbaru