Jika anda lahir sebagai kembar empat, anda biasanya meraikan  ulang tahun yang sama, malah pergi ke sekolah yang sama.

Tetapi bagaimana jika nikah pada hari yang sama?

Keempat-empat kembar  perempuan dari Kerala, India ini bukan sahaja lahir pada hari yang sama. 

Mereka juga tinggal bersama-sama di bawah satu atap sepanjang hidup mereka. 

Juga, menikmati  makanan yang sama, memakai baju yang mirip, dan bahkan duduk di baris yang sama di sekolah hingga usia mereka 15 tahun.

Kini menurut BBC Indonesia, gadis kembar empat ini akan menikah pada tarikh yang sama.

Terlahir sebagai kembar lima (anak kelima berjenis kelamin laki-laki), mereka terbiasa menjadi sorotan sejak hari kelahiran mereka, media massa setempat pun rajin mengikuti kisah hidup mereka.

Empat perempuan kembar Uthra, Uthraja, Uthara, Uthama dan adik lelaki mereka, Uthrajan, lahir pada 18 November 1995 dan berencana menikah pada 26 April tahun depan

“Percakapan yang paling sering kami bicarakan saat ini ialah pernikahan. Kami belum membeli gaun sari untuk hari bersejarah kami, tetapi kami akan membelinya dengan rekaan dan warna yang sama,” kata Uthara seperti dipetik BBC.

Uthara bertugas  sebagai wartawan dan calon suaminya pun seorang wartawan.

Pernikahan mereka akan diselenggarakan dengan cara tradisional- sesuai amalan di India. 

Keempat-empat gadis kembar ini mengadakan acara pertunangan pada September lalu, namun tiga orang calon suami tidak dapat hadir kerana bekerja di Timur Tengah.

“Sekarang kembar empat ini tengah berusaha agar semua aspek dari pernikahan mereka dapat terselenggara semirip mungkin,” kata BBC.