Saturday, August 20, 2022

Foto “ganteng’ punk bukan saya, saya suka bertualang, berkhemah, makan mi segera — Jokowi

Secara Rawak

JAKARTA: Akhir-akhir ini tersebar foto anak muda berambut punk didakwa foto milik Presiden Indonesia Jokowi Widodo semasa mudanya.

Foto tersebut segera tersebar di media sosial dan menjadi viral kerana masyarakat “mahu tahu” melihat gaya hidup presiden yang berjiwa rakyat serta mengetahui zaman silam hidup orang nombor satu Indonesia itu.

Twitter ILo Sanre mengaku foto berkenaan milik lelaki bernama Jokowi, peminat lagu rock dengan rambut terpacak bergaya ala punk.

Namun, di Facebooknya: Presiden Joko Widodo menulis: “Sebuah foto buram (kabur) bergambar anak muda dengan rambut ala punk beredar di media sosial. Entah siapa yang mulai, ada yang menyebut itu Jokowi muda.”

Tambah Jokowi lagi: “Saya pastikan itu bukan foto saya. Saya tidak seganteng (setampan) itu di masa muda. Hehehe.” — memasukkan unsur “ketawa” itu menambahkan rasa ingin tahu netizen mungkin Jokowi bermaksud mahu “bercanda” sahaja dan “masih” bermaksud bahawa foto itu sememangnya milik beliau.

Kata Jokowi lagi: “Yang sebenarnya, pada usia seperti itu, saya lebih senang ke gunung, bertualang (kembara) di alam, bersama kawan-kawan. Kami berjalan ke hutan, tidur di tenda (khemah), berbekal ala kadarnya seperti mi instan (segera).”

Jokowi, anak sulung dari empat beradik, dilahirkan dalam keluarga sederhana dan mendapat pendidikan di SD Negeri 112 di Tirtoyoso, sebuah sekolah untuk golongan menengah ke bawah.

Kisah hidupnya yang susah, berubah sepenuhnya, selalu menjadi coretan media dan memberi inspirasi terutama ketika beliau

Salah satu foto nostalgianya yang menarik minat media ialah ketika beliau duduk di tembok batu dengan hanya memakai kemeja dan kain pelikat berlatar belakangkan bunga api di Bogor, Jawa Barat. –Sarawakvoice

Facebook Jokowi
Beredar di media sosial dan viral foto yang didakwa milik Presiden Indonesia Jokowi masa muda berambut punk, namun Jokowi menafikannya di Facebook.
Foto album: Jokowi semasa muda menjadi usahawan perabot sedang bercakap di hadapan pekerjanya..
Kredit :Tribunestyle

Ikuti Facebook Kami

Artikel Terbaru