Makan sushi dari tubuh bogel model nyotaimori ada risikonya

0
26

SHANXI: Pernah dengar istilah “nyotaimori”?

Nyotaimori merupakan amalan tradisional era samurai di Jepun.

Mengikut sejarah asalnya, nyotaimori menyediakan model bogel di rumah geisha bagi meraikan kepulangan pahlawan perang yang membawa kemenangan.

Model nyotaimori yang sebenar, sepatutnya terbaring statik di meja khas, sambil membenarkan pahlawan perang memakan sushi yang diletak pada sekujur tubuh bogelnya menggunakan kayu penyepit.

Biasanya, pahlawan perang ini menghormati model nyotaimori sebagai tanda sopan dan tidak “mengusiknya”, selain hanya mengambil makanan dari tubuh bogel itu.

Sementara, model nyotaimori juga seharusnya tidak bercakap dengan mereka yang menjamah makanan tersebut.

Namun, berlainan dengan model nyotaimori dalam video yang dirakam pengunjung sebuah restoran di Shanxi utara China.

South China Morning Post menyiarkan video model nyotaimori hilang sabar, bukan sahaja sepatutnya tenang di meja baringnya, bahkan dia pantas duduk, membiarkan ikan mentah dan sushi jatuh dari badannya.

Model tersebut marah-marah kepada pelanggannya!

Tidak cukup dengan melempar piring dan makanan kepada pelanggan yang didakwa cuba mencabul kehormatannya, model separuh bogel itu melompat keluar dari meja baringnya, menjerit tinggi.

Di tengah-tengah pengunjung yang ramai, dia menolak badan lelaki berbaju polo berseluar jeans yang dituduhnya sengaja meraba-raba bahagian pahanya dengan penyepit.

Model itu berkata, “awak berani menyentuh saya, tetapi tidak berani mengaku!”

Untuk sekian lama dalam masyarakat moden, amalan memakan sushi dari tubuh bogel model nyotaimori dikritik kerana dianggap picisan, menghina dan kejam! – Sarawakvoice