Tuesday, June 28, 2022

Insiden pelumba Rossi tendang wanita Andalusia naik Mahkamah Valencia

Secara Rawak

VALENCIA: Insiden “tendangan” oleh Valentino Rossi terhadap penonton yang juga peminat setianya bernama Ana Cabanillas sebelum bermula balapan MotoGP Valencia pada Sabtu lepas menjadi berita buruk buat Rossi.

Isu tersebut diajukan ke Mahkamah Valencia walaupun pada awalnya, Cabanillas mengaku tidak perlu mendakwa Rossi.

“Jika bukan kerana disengajakan, saya akan menerima permintaan maaf, tapi setelah menonton video, saya melihat itu bukan sekadar tendangan, tapi dia juga memukul saya dengan sengaja menggunakan siku.

“Itu saya tak dapat terima,” kata Cabanillas kepada COPE Radio seperti dilaporkan berita sukan CNN.

Sumber Tuttomotoriweb menulis, Mahkamah Valencia mengesahkan menerima tuntutan terhadap Rossi.

Insiden Canabalis yang mahu mengambil gambar selfie di padok Litar Valencia sebelum Rossi beraksi di balapan berakhir dengan dia ditolak ke tepi oleh pelumba dunia itu.

Ketika itu Rossi bersama pembonceng salah seorang kru Movistar Yamaha cuba menuju padok Yamaha melewati sekumpulan penonton dan peminat dengan Cabanillas membelakangi Rossi untuk mengambil foto selfie.

Melalui video Rossi terlanggar Cabanillas dan terlihat menendang wanita warga Puerto de Santa Maria, Andalusia itu.

Rossi meminta maaf sebelum ini melalui media selepas dia hanya mampu meraih tempat keempat pada balapan GP Valencia, Ahad lepas.

“Saya meminta maaf kepada wanita itu. Seperti saya katakan sebelum ini, sukar saya menuju padok dalam keadaan seperti itu.

Tambah Rossi, “terutama di Valencia banyak orang yang mengejar saya untuk mengambil foto ada yang cuba mencuri topi saya.

Kata Rossi, “dalam situasi seperti itu mereka harus memahami hal seperti ini terjadi.” – Sarawakvoice

Ikuti Facebook Kami

Artikel Terbaru