Friday, September 30, 2022

Budak perempuan 7 tahun terjumpa medal emas Olimpik di tapak pembuangan sampah

Secara Rawak

ATLANTA: Ketika berjalan bersama ayahnya, anak perempuan bernama Chloe Smith berusia 7 tahun menjumpai objek berharga, sebuah medal emas Olimpik di tempat pembuangan sampah berhampiran rumahnya.

13627204_10153683231910823_5884999264966630119_nChloe kemudian memuat naik foto medal emas tersebut di media sosial miliknya demi mahu mengembalikan ke tangan pemiliknya.

Berita penemuan medal tersebut sampai ke pengetahuan pemiliknya, mantan atlet Amerika Syarikat, Joe Jacobi yang memenangi medal melalui olahraga kano pada Olimpik 1992 di Barcelona.

Memetik laporan The Telegraph pada Selasa, Jacobi berjanji mengunjungi sekolah Chloe bagi menghargai kejujurannya dan memberitahu teman sekelasnya berkaitan sikap baik remaja berusia tujuh tahun tersebut.

Tiba masanya Jacobi mengunjungi Chloe di sekolah.

Jacobi berkata, “Ini merupakan ilham untuk melakukan perkara yang benar, dan Chloe saya berterima kasih atas sikap baikmu.

“Untuk orang tua serta keluarganya, saya ucapkan terima kasih,” ujar Jacobi di depan teman sekelas Chloe sambil memegang medal emasnya itu.

Jacobi menambah, semua orang perlu belajar dari Chloe sebagai contoh idola.

Jacobi menceritakan medal emasnya itu dicuri oleh seseorang yang memasuki keretanya pada Jun lepas.

Mujur Chloe menjumpainya selepas itu dan beliau berjaya mendapatkannya kembali atas sikap jujurnya. – Sarawakvoice.com

Ikuti Facebook Kami

Artikel Terbaru