Sunday, August 14, 2022

Polis buru remaja solat dalam keadaan telanjang

Secara Rawak

JAKARTA: Lima orang remaja yang mempermainkan dan mempersenda agama Islam kini bukan sahaja dikritik keras oleh rakyat dan netizen, tetapi sedang diburu polis Indonesia.

Gambar-gambar remaja berkenaan mempermainkan dan memperleceh agama dimuat naik dalam Facebook.

Antara salah satu gambar itu juga ada seorang yang berpose khatib yang tengah menyampaikan kutbah di mimbar masjid, namun dengan memakai topi.

Malah,  yang lebih teruk lagi, dua daripada mereka berpose telanjang mengenakan seluar dalam.

“Akan kami dalami, dan mencari para remaja tersebut. Namun tentunya harus dipastikan dulu apakah lokasinya memang benar di Kota Metro atau bukan,” kata jurucakap polis seperti dikutip Radar Lampung.

Seorang netizen bernama Rudi Hartanto telah memuat naik 12 keping gambar tentang lima remaja yang dikatakan dari Lampung.

Pemilik foto tersebut  ialah Firman Abadi Prk, bersama-sama teman-temannya menirukan gerakan solat, dengan dua daripada lima orang remaja terbabit tidak memakai baju.

Pemilik  Facebook tersebut ialah  Firman Abadi Prk dan mendakwa Facebooknya diceroboh.

Perbuatan para remaja tersebut menimbulkan kemarahan berbagai-bagai pihak.

Disebabkan tekanan diterimanya Firman telah memuatkan permohonan maaf melalui Facebooknya.

“Assalamualaikum wr.wb kepada seluruh umat muslim di dunia, termasuk kepada saudara dan keluarga,lembaga islam Indonesia,dan ormas Islam seluruh di dunia. Saya memohon maaf sebesar besarnya dan saya memohon ampun kepada ALLAH SWT atas segala kekhilafan. Demi ALLAH ini sebuah kecelakaan yang tidak saya ketahui ,sebuah pembajakan acount fb dan pengunggahan file pribadi yang tidak sronok seperti klarifikasi saya sebelumnya yg berniat untuk membersihkan dan menghidupkan masjid namun yg timbul dan nampak adalah sebuah kekhilafan.

Saya mohon maaf sekali lagi kepada semua. Mohon dengan sangat dpat dimaafkan dan di mengerti. Saya mohon dengan sangat atas semua kesalahan yang saya pastikan tidak akan terulang kembali. Mohon pengertiannya kepada seluruh umat muslim. Wassalamu’alaikum wr.wb.” – Sarawakvoice.com

Ikuti Facebook Kami

Artikel Terbaru